Photoshop snack

2014-04-04 | 17:56:39 | Gimp
Som de flesta av er kanske vet (annars får ni ju veta det nu) så redigerar jag mina bilder i Gimp. Den största anledningen till det är att jag tycker att kvalitén på bilderna i Photoshop inte riktigt blir som jag vill. Men det beror nog till största delen på att jag inte riktigt vet hur man sparar dom på bästa sätt. Jag hade Photoshop hela sommaren men med tanke på kvalitén på bilderna så bestämde jag mig för att gå tillbaka till Gimp. 
 
Nu på senaste tiden har jag känt att jag vill ge det en chans till, då Gimp inte har lika mycket att erbjuda och jag skulle verkligen, verkligen vilja lära mig Photoshop igen. Sen så finns ju Camera Raw där och det är också någonting jag vill lära mig fota i, förra gången gick det ju inte så fantastiskt bra om man säger så - satan vad arg jag var, minns ni? ;) Men igår fixade jag iallafall ner det till min dator igen, ska bli spännande att se hur det går denna gången :P
Postat av: Jen

PS är ju lite krånglig att förstå från början men man vänjer sig så småningom med allt :) go 4 it!

2014-04-04 | 18:39:30
Hemsida: http://rnbme.blogg.se
Postat av: P i X E L I E - Erica Pettersson

Måste du ladda ner CameraRAW separat?
För mig har det alltid följt med automatiskt med Photoshop (jag har Photoshop CS5).

Angående att spara bilder i PS: Jag sparar alltid via "Save for web and devices", och jag tycker det fungerar bra :-)

2014-04-04 | 19:08:05
Hemsida: http://pixelie.webblogg.se
Postat av: Adine

Ah, spännande! Och kul att du ger photoshop en andra chans - det tycker jag du gör rätt i :)

2014-04-05 | 11:16:13
Hemsida: http://lundahlfoto.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: