Svar på kommentar

2014-10-30 | 19:12:14 | Frågor/svar
''Hur får du fram ögonen/ögonfärgen så tydligt i bilderna? Förstärker du färgen i efterhand? Svar i inlägg skulle uppskattas :)''
 
Denna kommentaren fick jag på detta inlägget och eftersom personen som skrev denna kommentaren ville att jag skulle svara på den i ett inlägg, så gör jag självklart det! 
 
Iallafall.. egentligen vet jag inte riktigt hur jag gör för att få ögonen så tydliga, eller jo. Jag sätter fokuspunkten vid ögat när jag fotar bilden, och ser till att personen jag fotar är i rätt ljus. Det är faktiskt ett riktigt bra tips när det kommer till porträttfotografering - att fokusera på ögat/ögonen. Det får bilden att se mer intressant ut, enligt mig. 
 
När jag redigerar bilden så gör jag bara hela bilden ljusare, ökar kontraster och nivåer, lägger även på lite extra mättnad. Men annars gör jag ingenting med ögonen. 
 
Känner att detta blev det sämsta svaret någonsin, men det är svårt att förklara... kommentera igen om du inte förstod vad jag menade, så ska jag göra ett nytt försök med att förklara!
Postat av: angelica bengtsson

Sv: Jag är i Hultsfred hos en kompis :)

2014-10-30 | 19:37:48
Hemsida: http://angelicabengtsson.se
Postat av: Linnéa

Ja, det gick kanon med lägenheten, love it! Så nu håller jag bara tummarna <3

Svar: jag med!:D<3
Linn [HOBBYFOTOGRAF] ♡

2014-10-30 | 20:53:49
Hemsida: http://linnealiebig.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: