3 frågor får svar

2015-02-08 | 14:00:00 | Frågor/svar
Hej! Hur stor bländare brukar du ha när du fotar porträtt?
Jag kör allt som oftast med bländaren 1.8. Ibland går jag upp på 2.0 men det är väldigt sällan. Gillar att hålla mig nere på 1.8 då jag älskar skärpedjupet det blir av det. Älskar när modellen är i fokus och bakgrunden är suddig/i bookeh. 
 
Hur får du så bra fokus på alla dina bilder? Använder du manuell eller automatisk fokus?
Haha denna frågan fick mig att skratta lite. OKEJ först av allt - jag använder automatisk fokus mest, men i vissa samanhang manuell. För det andra - Jag får LÅNGT IFRÅN bra fokus på alla bilder. Jag tar flera stycken på en gång och har jag tur så finns de någon men bra fokus. Lägger allt som oftast bara ut de bilder jag är mest nöjd med - dvs med bra fokus och så. Här är två exempel på när jag har satt fokusen fel (den är på jackan istället för i i ansiktet)..
Kan du göra fler redigeringsvideos och lägga upp mer behind the scenes kort från dina fotograferingar?
Det kan jag absolut försöka göra. Lite svårt att få BTS kort bara.. för jag är oftast själv eller så glömmer jag bort att be den som är med att göra det, men ska göra mitt bästa, ni kanske får 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: