The Returned

2015-04-07 | 14:02:00 | Tips
Det är alltså denna serien jag tänkte tipsa om. När jag läste om den på wikipedia nu, för att få lite mer fakta till er, så såg jag att den var från 2012/2013?? Trodde det var en ny serie, eftersom den nyligen kom upp på Netflix, men icke. SÅ, iallafall. Det finns redan en säsong släppt, med åtta delar och de håller på att spela in en säsong två som kommer släppas under året. 
 
Det handlar iallafall om att ett par människor har dött men nu kommer tillbaka och tror att allt är som vanligt. De har ingen aning om vad som har hänt och tycker att människorna i staden beter sig konstigt. De har inga minnen sedan olyckan de var med om (iallafall inte på dom 3 avsnitten jag sett, vet inte om de får tillbaka några minnen sen). Olyckan skedde för 4 år sedan och det är därför människorna har svårt att ta in att dom är tillbaka. De har ju haft begravningar och allt, försökt bearbeta bort sorgen. Först tror dom att dom är galna men börjar inse sen att de som de förlorat faktiskt är tillbaka. 
 
Det ska bli spännande att se vad som händer, hur de kan ha kommit tillbaka och varför de kommer tillbaka överhuvudtaget. Jag vet inte om min förklaring verkade speciellt lockande, men jag är urkass på att förklara sådant här. Jag tycker ni ska ge det en chans, kanske inte om ni är lite rädda för typ döden och sådant, men annars så. Jag tror verkligen inte ni kommer ångra er. Ska försöka hitta alla avsnitt av säsong 1 så jag kan se ikapp den, annars får jag lugnt och fint vänta som alla andra gör tills avsnitten kommer ut på netflix eller swefilmer.
 
Angående första avsnittet: det hoppar ganska mycket där så jag rekommenderar att ni ser avsnitt två med, och givetvis de andra också för att förstå mer. Min lillasyster kollade nämligen på första avsnittet och efter det sa hon att hon knappt fattat någonting. Det är lite som ett pussel, en bit plus en bit blir i helheten något stort ;) No shit... 
Postat av: Hanna

åhh älskar! 4 avsnitt ligger ute på swefilmer å längtar tills det kommer ut nya:-)

2015-04-07 | 15:23:45
Hemsida: http://hannaaxelina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: