Twisted pizza breadsticks - Recept

2016-04-15 | 14:44:00 | Recept
Måste bara dela med mig av ytterligare ett recept, som jag faktiskt provade idag för första gången och det var superlätt. Jag gjorde på färdigköpt deg eftersom detta var en testomgång och så var det även extrapris på det på ICA hehe ;).... Det är ett perfekt mellanmål eller något som man har med sig på picknicken, rekomenderar det starkt.. Nåja, till receptet:
 
Ingredienser: 
Pizzadeg
Tomatsås
Ost
Skinka/salami/ananas/champinjoner/köttfärs...... 
Oregano/annan valfri krydda
 
Vad man vill ha som topping i sina breadsticks är ju helt upp till var och en, jag valde att ha köttfärssås som vi hade över från igår och så hade jag skinka och ost. Egentligen skulle jag ha ananas i också men jag glömde lägga i det så jag åt det jämte - gick lika bra det!!
 
Börja med att kavla ut degen (eller rulla ut den om du kör på latsidan som jag gjorde idag). Smeta över tomatsåsen på halva degen och börja lägga i de du vill ha i. När du har lagt i din topping så viker du över ena långsidan, tryck ihop kanterna så du får ett avlångt ''paket''. 
 
Skär degen i lagom stora remsor. Nu kommer vi till det som är ''svårast'' i detta receptet, du ska nämligen twista dina breadsticks. Du tar upp remsan i handen och snurrar ändarna åt varsitt håll. Man måste vara försiktig så att man inte råkar ha ut allt innehåll. Lägg dina twistade remsor på en plåt med ett bakplåtspapper och strö över lite ost.
 
Grädda i ugnen tills dina twists har fått en gyllenbrun färg och om du knackar lite lätt på dem så ska de kännas ihåliga, annars är de inte klara. Jag hade mina inne i cirka 15 minuter. Servera sedan med... ja, vad ni vill. Jag hade kebabsås och ketchup. 
 
Postat av: Veronica Wallgren

Åh vad gott!

2016-04-15 | 15:16:24
Hemsida: http://wallgrenveronica.blogg.se/
Postat av: a n n i k a

Mums :D

2016-04-15 | 18:15:30
Hemsida: http://blogofphoto.webblogg.se
Postat av: johnas.blogg.se

Så gott det ser ut! :D

2016-04-15 | 18:55:35
Hemsida: http://johnas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: