Chips i mikron - Recept

2016-03-29 | 18:17:49 | Recept
Att göra dessa chipsen är mycket lättare än de flesta kanske tror. Det ända du behöver göra är att skala så många potatisar som du vill använda. Du väljer själv antal beroende på hur mycket chips du vill göra, jag brukar göra på 2 stycken. När du har skalat potatisen är det dags att riva/skiva upp den i lagom tjocka skivor, jag använder mig utav en osthyvel men ett rivjärn går också bra!
 
Lägg sedan din skivade potatis på ett papper och torka de torra. Jag brukar lägga de på ett papper sedan ta ytterligare ett papper till och lägga över dom, sen ''pressar'' jag de översta pappret ner mig potatisen så de suger ur sig all vätska. Efter detta flyttar du över dom till ett bakplåtspapper som du har lagt på en tallrik. Det är nu det roliga kommer - välja smak. Senast jag gjorde chips så hade jag Potatiskrydda och det var riktigt gott. Du kan såklart välja exakt vad du vill.. bara saltade? grillkrydda? tacokrydda? Ja... you name it. 
 
Sedan är det bara att köra de i mikron på högsta effekt i 3-5 minuter. Jag brukar ha inne mina i ungefär 3,5/4 minuter om jag inte minns fel. De ska bli knapriga, men akta så att de inte blir brända! 
 
Svårare än så är det faktiskt inte.... hehe ;) njut!
Postat av: issa

Verkar gott :D måste testa ngn gång!

2016-03-29 | 18:34:28
Hemsida: http://rememberthiis.blogg.se
Postat av: Joanna-8 självmordsförsök senare- Livet med Asperger och Bipolär sjukdom

så gott

2016-03-29 | 18:53:45
Hemsida: http://familjeliv.se/blogg/domkallarmighannes

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: